Većina ispitanika iz 9 srednjoeuropskih zemalja složila se da je članstvo u EU prednost za njihovu zemlju, kao i za njih osobno, dok istovremeno smatraju da bi EU trebala postati neovisnija o SAD-u.
Povodom 20. obljetnice proširenja EU 2004. kada je 10 srednjoeuropskih zemalja pristupilo Europskoj uniji (uključujući neke od ispitanih zemalja, Češku, Mađarsku, Poljsku, Slovačku i Sloveniju) CEPER je proveo studiju u 9 regionalnih država članica EU o prednostima i nedostatcima članstva u EU kao i stavove prema odnosu EU sa SAD-om s obzirom na nedavna geopolitička kretanja.
U svih 9 proučavanih zemalja apsolutna većina ispitanika izjavila je da im je članstvo u EU donijelo više prednosti nego nedostataka, kako za njih osobno, tako i za njihove zemlje. Iako se regija slaže oko uživanja prednosti članstva u EU, odgovori također idu u smjeru da bi EU trebala djelovati neovisnije od Sjedinjenih Država.
Između 51% do 64% ispitanika u 9 proučavanih zemalja reklo je da su u svojim osobnim životima vidjeli više koristi od članstva svoje zemlje u EU nego nedostataka. Slično tome, između 56% do 68% ispitanika složilo se u svim ispitanim zemljama da je članstvo u EU rezultiralo više prednosti nego nedostataka za njihove zemlje.
Osim u Bugarskoj, u svakoj je zemlji više ispitanika vjerovalo da je članstvo u EU-u koristilo njihovim zemljama nego što ih je vjerovalo da je to rezultiralo prednostima za njih same. U Austriji je 56% ispitanika bilo uvjereno da je članstvo u EU donijelo dobitke za njihovu zemlju, dok je samo 51% mislilo da je to rezultiralo koristima za njih same. Ne manje od 3% više ispitanika smatra da je članstvo više povoljno za njihovu zemlju nego za njih same i u Hrvatskoj, Češkoj, Poljskoj, Rumunjskoj, Slovačkoj, Sloveniji i Mađarskoj.
Dok su ispitani srednjoeuropski građani bili uvjereni u prednosti članstva svoje zemlje u EU, oni su također bili za to da Unija postane neovisnija o SAD-u. Apsolutna većina ispitanika u svim istraživanim zemljama slaže se sa sljedećom izjavom: ‘EU bi trebala biti neovisnija o SAD-u’, ocrtavajući time viziju za autonomniju Uniju usred današnjeg problematičnog doba s tekućim vojnim sukobom na europski kontinent. U tri zemlje (Bugarska, Rumunjska i Hrvatska) preko 80% se složilo s gore citiranim prijedlogom, dok u četiri države članice (Slovenija, Austrija, Slovačka i Mađarska) između 70-80% ispitanika smatra da bi EU trebala povećati svoje strateške autonomiju od SAD-a. U Češkoj 69%, dok je u Poljskoj 53% izrazilo potporu EU koja nije pretjerano oslonjena na SAD – dakle, u 9 proučavanih srednjoeuropskih zemalja ova je izjava dobila najmanje podrške (ali ipak podršku apsolutne većine) u Poljskoj.
Metodologija
Istraživanje javnog mnijenja provedeno je u 12 zemalja srednjoeuropske regije: Austriji, Bugarskoj, Hrvatskoj, Češkoj, Mađarskoj, Rumunjskoj, Slovačkoj, Sloveniji i Poljskoj. Podaci su prikupljeni između 19. veljače i 20. ožujka 2024. Anketa je provedena telefonom s tisuću ispitanika po zemlji. Uzorak po zemlji reprezentativan je prema spolu, dobi i tipu naselja.
O nama
CEPER je robna marka CEPER Group GmbH. Akronim CEPER je skraćenica Srednjoeuropske perspektive. Područje ekspertize CEPER-a su srednjoeuropski poslovi, tvrtka svojim klijentima nudi praćenje medija, istraživanje tržišta i ankete iz regije.
Zamislite trenutak kada noćno nebo postane ogromno platno ispisano tisućama svjetlucavih tragova, a svaki od njih traje samo djelić sekunde, ali ostavlja dojam koji se pamti cijeli život, i upravo takvu magiju možete doživjeti od trećeg do četvrtog siječnja 2026. godine, kada će nebo iznad sjeverne hemisfere ugostiti kišu meteora Kvadrantidi, čiji vrhunac može doseći i do sto dvadeset meteora na sat.
Nagrada potvrđuje predanost Telemacha stvaranju poticajnog i uključivog radnog okruženja u kojem se različitosti prepoznaju kao snaga, a svi zaposlenici imaju jednake prilike za razvoj i rast.
Talijanski luksuz ponovno je u Zagrebu osvojio ljubitelje mode, donoseći spoj bezvremenske elegancije i suvremenog dizajna. Brend Furla, već gotovo stoljeće sinonim za profinjenu estetiku i vrhunsku izradu, predstavio je u svom zagrebačkom butiku najnoviju kolekciju jesen/zima 2025., uz ekskluzivni uvid u predkolekciju proljeće/ljeto 2026. Event je okupio poznata lica, modne entuzijaste i influencere, koji su među prvima mogli doživjeti raskošne siluete i sofisticirane materijale koji definiraju Furla potpis.
Novi nastavak kultne franšize donosi epsku priču o gubitku, obitelji i sukobima novih plemena na Pandori, uz revolucionarne vizualne efekte i iskustvo uranjanja u kinoformatima
U toploj i blagdanskoj atmosferi Martimex parfumerije, mirisi, svjetlost svijeća i ugodno društvo isprepleli su se u savršenu kulisu posvećenu umjetnosti darivanja i bezvremenskoj eleganciji. Ovogodišnje ekskluzivno druženje posvećeno Maison Francis Kurkdjian otkrilo je kako mirisi mogu postati tihi, ali snažni nositelji emocija i osobnih priča, dok svaka nota evocira intimnost i sofisticiranost pariškog luksuza.
20. božićni koncert ‘Želim život’ ponovno je pokazao snagu zajedništva, podrške i humanosti, dok prikupljena sredstva nastavljaju Aninu misiju spašavanja života i unaprjeđenja hrvatskog zdravstva.
Od 18. do 21. prosinca posjetitelji Ledenog parka mogu uživati u blagdanskom ugođaju, druženju s Djedom Božićnjakom i influencerima te istovremeno pomoći pučkim kuhinjama diljem Hrvatske.
U rovinjskom hotelu Lone jučer je sve prštalo od ljepote, a razlog je jubilarni, 35. izbor Kraljice Hrvatske 2025. za Kraljicu Svijeta. Nova Kraljica Hrvatske je Lana Lourdes Rupić iz Šibenika. Titula Prve princeze dodijeljena je Liv Šumak iz Zagreba, koja je uz lentu Prve princeze osvojila i lentu Kraljice elegancije. Druga princeza postala je Petra Vuleta iz Osijeka. Nina Mrvić iz Rijeke ponijela je titulu Kraljice osobnosti, Daniela Jagodić iz Rijeke osvojila je lentu Kraljice fotogeničnosti, dok je Korina Sviben iz Zagreba proglašena Kraljicom medija.
Pjevačica je nakon glasanja u Europskom parlamentu podržala inicijativu „My Voice, My Choice“ i poručila da je zajedništvo građanki i građana ključno za stvarne društvene promjene.
Advent u Zagrebu i ove godine potvrđuje status jednog od najuzbudljivijih glazbenih programa u regiji. Rijetke su prilike da se karizmatični umjetnici čuju u intimnom, blagdanskom okruženju, a upravo takvo iskustvo priređuje EU Advent. Nakon velikog koncerta u zagrebačkoj Areni, na Europski trg stiže Damir Urban, u petak, 27. prosinca, u ambijent obasjan toplim adventskim svjetlima.
Supruga Matea Kovačića na isti je dan proslavila 33. rođendan i drugu godišnjicu svog modnog brenda, prisjetivši se početaka i zahvalivši onima koji je podržavaju.